reklama

Andersen a Spielberg

Upratoval som pohodenú knižku s rozprávkami. Už si ju prečítala ?, pýtam sa dcéry. Už áno. Najkrajšia bola tá posledná.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (14)

Prelistoval som a pozerám na rozprávku. Dievčatko so zápalkami.
"Ale to je veľmi smutná rozprávka.", vravím dcére.
Pozrie na mňa zarmúteným pohľadom.
"Áno, je. Na konci to dievčatko zomrie. Ale je to krásna rozprávka."

Sadol som si a začítal som sa do Andersenovho príbehu ktorý som naposledy čítal ako malý chlapec. Krátky a jednoduchý príbeh pri ktorom som sa zrazu musel brániť slzám. Bezmenné dievčatko na ulici, opustené, uzimené a nemilované zomiera pri horiacich zápalkách aby sa zohrialo pri svojom odchode za jediným človekom ktorý ho má rád. Svojou mŕtvou babkou.

Uvedomil som si vtedy že vnímam istú podobnosť s filmom "A.I." (Umelá Inteligencia) od Stevena Spielberga. Film ktorý kritika zniesla pod čiernu zem, ale mňa sa dotkol na tom najcitlivejšom mieste. Tam robot-chlapec David, naprogramovaný na lásku k svojej "mame", podstupuje všetko pre naplnenie svojej (paradoxne najľudskejšej) potreby. Cítiť lásku milovaného človeka. A na konci, keď vďake vyspelej technike robotov čo dávno prežili svojich stvoriteľov, sa konečne stretáva so svojou mamou, sa mu spĺňa jeho najväčší sen - odchádza s ňou na večnosť.

Priznám sa že počas záverečných scén filmu som cez slzy ani nevidel na obrazovku.

Príbehy o deťoch čo túžia po láske sú pre mňa tie najemotívnejšie. Ktovie koľko ich je okolo nás, ale my ich nevidíme.

Daniel Liddel

Daniel Liddel

Bloger 
  • Počet článkov:  37
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som úplne obyčajný a tuctový človek ako každý iný. Bežnýživot, bežné starosti, bežné radosti. Inak sledujem politiku, rád poznávam druhú stranu mincí a reálny (nie_moc_známy) život. Absolútne zbožňujem Tolkienove dielo a jeho filozofiu. Môj veľký koníček sú staré počítačové hry na rôzne systémy, ktorých mám obrovskú zbierku (je to splnený môj veľký detský sen). A som závislý na sladkostiach :-) A ešte jedna vec - mám pedofilnú orientáciu. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu